Rynek handlowy nigdy nie będzie nasycony
- Rynki w Europie, a w szczególności w Europie Środkowej, cierpią na deficyt firm z takim biznesowym DNA jak PA Nova. Dzisiejsza oferta rynkowa to wybór między wielkimi, wysokokosztowymi korporacjami a małymi firmami, które często nie są w stanie zrealizować wolumenu zamówienia - mówi Piotr Korek, prezes PA Nova.
Rzeczpospolita: Przed objęciem fotela prezesa PA Nova przez kilkanaście lat pracował pan dla Tesco, odpowiadając za obszar nieruchomości i inwestycji tej sieci w Europie Środkowej. Czy polski rynek jest już nasycony, jeśli chodzi o tego typu obiekty?
Piotr Korek, prezes PA Nova: Nie istnieje coś takiego jak zjawisko nasycenia rynku. Rynek zawsze podlega zmianom generacyjnym, kulturowym, socjologicznym czy też ze względu na stopień zamożności i rosnących wymagań społeczeństwa. Na tym tle tworzy się spirala oczekiwań klientów i propozycji deweloperów, handlowców, dzięki czemu innowacyjne pomysły zawsze znajdą uznanie klientów. Wystarczy porównać model handlu 20 lat temu i obecnie. Dzieci generacji dzisiejszych milenialsów będą patrzeć na dzisiejsze nowoczesne galerie handlowe jak my kiedyś na pierwsze blaszane hipermarkety. Przewiduję zatem ewolucję modelu, ale nie nasycenie.
Co skłoniło pana do objęcia fotela PA Nova?
Po prawie 25 latach w dwóch korporacjach, zbudowaniu własnych kompetencji w zakresie nieruchomości,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta