Tunel dla Szczecina
Spółka celowa zamiast budżetu państwa. To jeden z pomysłów na sfinansowanie tunelu pod Odrą, który miałby skrócić drogę ze Szczecina nad morze.
Chodzi o kwotę 2 mld zł, bo na tyle wyliczono koszt budowy 3-kilometrowego tunelu. Miałby połączyć Police i wieś Święta.
– W grę wchodzą pieniądze albo z budżetu państwa, co do których na razie nie mamy informacji. Albo powołanie spółki celowej z udziałem samorządów. I to właśnie analizujemy – mówi Łukasz Kolasa, rzecznik prezydenta Szczecina.
Powstaje ocena
Samorządowcy z Pomorza Zachodniego zabiegają o niego od lat. Szczecin, choć w linii prostej ma do wybrzeża 65 km, to lądem trzeba pokonać blisko 100 km. Wszystko przez Odrę, by ją pokonać, trzeba skorzystać z położonej na południe od centrum Szczecina przeprawy. To samo dotyczy trasy do Koszalina i Trójmiasta. Choć są w kierunku północnym, to najpierw trzeba pojechać na południe. Tunel byłby też zbawieniem dla mieszkańców Polic oraz Zakładów Chemicznych Police, które mają jeszcze dalej, bo leżą na północ od Szczecina i również są odcięte Odrą.
Wiadomo jednak, że budowa samego tunelu ma sens, jeżeli jest do niego odpowiednia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta