Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tunel dla Szczecina

17 listopada 2017 | Życie Pomorza Zachodniego | Michał Stankiewicz
Aby tunel pod Odrą miał sens trzeba to przedsiewzięcie łączyć z koncepcją 51-kilometrowej zachodniej obwodnicy Szczecina.
źródło: materiały prasowe
Aby tunel pod Odrą miał sens trzeba to przedsiewzięcie łączyć z koncepcją 51-kilometrowej zachodniej obwodnicy Szczecina.

Spółka celowa zamiast budżetu państwa. To jeden z pomysłów na sfinansowanie tunelu pod Odrą, który miałby skrócić drogę ze Szczecina nad morze.

Chodzi o kwotę 2 mld zł, bo na tyle wyliczono koszt budowy 3-kilometrowego tunelu. Miałby połączyć Police i wieś Święta.

– W grę wchodzą pieniądze albo z budżetu państwa, co do których na razie nie mamy informacji. Albo powołanie spółki celowej z udziałem samorządów. I to właśnie analizujemy – mówi Łukasz Kolasa, rzecznik prezydenta Szczecina.

Powstaje ocena

Samorządowcy z Pomorza Zachodniego zabiegają o niego od lat. Szczecin, choć w linii prostej ma do wybrzeża 65 km, to lądem trzeba pokonać blisko 100 km. Wszystko przez Odrę, by ją pokonać, trzeba skorzystać z położonej na południe od centrum Szczecina przeprawy. To samo dotyczy trasy do Koszalina i Trójmiasta. Choć są w kierunku północnym, to najpierw trzeba pojechać na południe. Tunel byłby też zbawieniem dla mieszkańców Polic oraz Zakładów Chemicznych Police, które mają jeszcze dalej, bo leżą na północ od Szczecina i również są odcięte Odrą.

Wiadomo jednak, że budowa samego tunelu ma sens, jeżeli jest do niego odpowiednia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10905

Wydanie: 10905

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament