Elektryczne rowery i auta idą w ruch
Jeśli firmy rzeczywiście wezmą się za bary z wyzwaniami klimatycznymi, uda im się coś więcej niż tylko zmniejszenie presji na środowisko – pisze szef Deutsche Post DHL Group.
Frank Appel
Zobowiązanie do likwidacji emisji do 2050 r. w przypadku każdej globalnej firmy (w moim przypadku – czołowego dostawcy usług logistycznych) wywołuje dwa rodzaje reakcji. Niektórzy mówią, że to tylko PR-owska zagrywka, inni – że cel jest zbyt optymistyczny.
Obie reakcje są złe. Takich zobowiązań po prostu nie da się uniknąć, bo zmiana klimatu stanowi ryzyko dla wartości firm praktycznie wszędzie. Cały potencjał do jej przeciwdziałania da się rozwinąć tylko pod warunkiem pełnego wykorzystania ludzkiej pomysłowości i efektywności rynku.
Dlatego liderzy biznesu coraz lepiej rozumieją, że walka ze zmianami klimatycznymi nie sprowadza się do nakładania na nich nowych kosztów. To okazja do szukania wartości w nowych modelach biznesowych i inwestycjach w nowe technologie.
Klimatyczne wyzwanie dla wielkich korporacji
W Bonn, niemieckim mieście, w którym nasza firma ma swoją główną siedzibę, trwa właśnie COP23,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta