Klucz do udanej zmiany pokoleniowej
Następcom powinno się przekazać: wiedzę, władzę i własność, opierając się przy tym na wyznawanych wartościach.
Podstawą skutecznej sukcesji jest wdrożenie modelu 4 W, który pokazuje logikę sukcesyjną opracowaną przez dr Adriannę Lewandowską.
Od małego wciągani w biznes
Wiedza dotyczy zarówno historii firmy, kontekstu jej powstania i funkcjonowania, ale także informacji na temat branży, wskazania drogi, jak i wsparcia w zdobywaniu kompetencji zawodowych i zarządczych.
Adam Kostrzewski, prezes Zarządu Fabryki Ceramiki Budowlanej, od dziecka był wprowadzamy w tajniki branży i wolny czas spędzał na hali produkcyjnej. Były to na tyle ważne chwile, że postanowił poszerzać wiedzę na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo-Hutniczej, by zrozumieć cały proces, którym w przyszłości miał zarządzać.
Aleksandra Sowa już jako dziewczynka pomagała dziadkowi w przygotowywaniu deserów. Jako nastolatka zaczęła się kształcić, aby w dorosłym życiu zdobyć dyplom mistrza cukiernictwa i rozwijać rodzinną firmę razem z bratem, w trzecim pokoleniu.
Władza powinna być oddawana stopniowo. To jeszcze nie jest etap przekazania własności. To umożliwienie sprawdzenia się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta