Spółka nie płaci za logo – czeka ją więc podatek
Skarbówka: firma ma naliczyć przychód, jeśli korzysta za darmo ze znaku towarowego. Ale jak go wycenić?
Zła wiadomość dla spółek działających pod znanym szyldem: skarbówka twierdzi, że jeśli nie płacą za możliwość używania renomowanego logo, uzyskują przychód, od którego trzeba zapłacić podatek.
– Znane logo jest warte, zwłaszcza na rynkach konsumenckich, nawet miliony złotych. Konieczność zapłaty 19 proc. CIT od takiego wirtualnego przychodu może położyć niejedną firmę – mówi Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii PBC.
Spójrzmy na sprawę spółki produkującej wyroby skóropodobne dla branży motoryzacyjnej i meblarskiej. Należy do międzynarodowej grupy i w związku z tym musi dostosować zasady swojej działalności do obowiązujących w niej standardów. Między innymi ma obowiązek używania w siedzibie i na dokumentach wspólnego logo. Jest to wyraz przynależności do grupy i gwarancja spełniania wysokich rygorów jakościowych.
Spółka nic za logo nie płaci. Powinna więc naliczyć sobie przychód i go...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta