Gdzie jesteśmy na rynku płatności po prawie dwóch latach pandemii
Adrian Kurowski Chcemy sprawić, że ludzie przestaną postrzegać Visa przez pryzmat wyłącznie kart płatniczych, a zaczną zauważać fakt, że jesteśmy zaufaną siecią umożliwiającą rozwój handlu – pisze dyrektor Visa w Polsce.
W wyniku pandemii wielu konsumentów zmieniło swoje podejście do płacenia. Według badań Visa tylko
16 proc. z nich planuje powrócić po pandemii
do poprzednich zwyczajów w tym kontekście (Visa Back to Business Study). Duże firmy, banki i małe biznesy rozwijają natomiast cyfrowe kanały sprzedaży i kontaktu z klientem. Wniosek z tego może być jeden – ożywienie gospodarki będzie powiązane z cyfryzacją.
Polacy są otwarci na zmiany i chcą przede wszystkim płacić szybko, wygodnie i bezpiecznie. Liczba transakcji Visa
w internecie w Polsce wzrosła w czerwcu o 30 proc.,
w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (dane VisaNet, czerwiec 2021). Zmiany widać również
w płatnościach podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. 22 proc. Polaków deklaruje, że będzie częściej płacić kartą (badanie eService „Jak Covid-19 zmienił zwyczaje zakupowe
i płatnicze Europejczyków?". Partnerem badania jest Visa). Natomiast już 80 proc. płatności Visa w Europie odbywa się zbliżeniowo,
a Polacy od dawna plasują się w światowej czołówce pod względem korzystania
z nich. Ułatwia to infrastruktura – w Polsce, jako pierwszym kraju na świecie można było płacić w ten sposób w każdym terminalu. Zadaniem wydawców kart powinno być dokładne przeanalizowanie tego typu trendów, aby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta