Ważne, by impuls przekuć w działanie
Rozmowa I Patrycja Załuska, ekspertka ds. rynku pracy z SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego z siedzibą w Warszawie, właścicielka RE:START KARIERY
Czy w dzisiejszych, trudnych czasach zwiększa się liczba firm, które chętniej angażują się w działania społecznie odpowiedzialne?
Biznes od lat podejmuje działania szeroko interpretowane jako społeczna odpowiedzialność biznesu. Czasem są to działania strategicznie zaplanowane, czasem tzw. inicjatywy oddolne, np. przy okazji świąt czy innych wydarzeń w ciągu roku. Działania biznesu na rzecz innych kojarzone są z reguły z takimi obszarami, jak aktywizacja zawodowa określonych grup społecznych, wspieranie innowacji w biznesie, edukacja młodych pokoleń czy przedsięwzięcia na rzecz środowiska naturalnego. Warto dodać, że szereg firm zaczyna dostrzegać i wdrażać działania wspierające włączanie grup defaworyzowanych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, tj. osoby starsze, mniejszości narodowe czy osoby z niepełnosprawnościami - trend diversity, equality & inclusion zaczyna rozgaszczać się w polskim biznesie. Dziś ekskluzywność odchodzi na rzecz inkluzywności.
Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta