Partnerskie relacje firm z ich otoczeniem
Działania podejmowane na rzecz środowiska i lokalnej społeczności coraz częściej stają się częścią składową całego procesu zarządzania. Niektóre firmy wiodą w tym zakresie prym i wyznaczają standardy w swoich branżach.
Zdaniem dr. hab. Piotra Wachowiaka ze Szkoły Głównej Handlowej ważną kwestią jest wspieranie się pracowników w wykonywaniu zadań i służenie pomocą.
– Współpraca powinna również obejmować budowanie partnerskich relacji z otoczeniem. Szczególnie istotne są tego typu kontakty z dostawcami i konkurentami. Konkurencja powinna być zastępowana współpracą. W tym obszarze przede wszystkim ważna jest uczciwość rozumiana jako transparentne i sprawiedliwe postępowanie zgodne z powszechnie przyjętymi w społeczeństwie zasadami – uważa dr hab. Wachowiak.
Prezes dużej firmy zajmującej się produkcją stolarki okiennej mówi, że tworzenie produktów użytecznych społecznie, traktowanie swoich pracowników, kontrahentów, lepiej niż inne firmy, dbałość o środowisko naturalne to jej kluczowe elementy.
– Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby sobie z tym ambitnym zadaniem poradzić. Wartości, którymi się kierujemy, są dla nas swoistym drogowskazem w codziennej pracy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta