Sprzedawcy walczą o niższe ceny
W tym roku rynek w cenach stałych na urosnąć 2,8 proc. Biorąc pod uwagę wzrost inflacji, tempo będzie znacznie wyższe, ale to nie cieszy. Dla branży wciąż walczącej ze skutkami pandemii to kolejne ogromne wyzwanie do pokonania.
Z najnowszych danych Euromonitor International wynika, że w 2021 r. wartość handlu ogólnospożywczego wzrośnie do 236,7 mld zł. Sektor handlu nowoczesnego ma rosnąć aż 4,3 proc., zaś nieodmiennie liderem są dyskonty z niemal 8-proc. wyższą sprzedażą w 2021 r. – w cenach stałych. Wciąż tracą hipermarkety, których sprzedaż ma spaść 4,8 proc. w ujęciu rocznym.
Idą nowe koszty
Nie oznacza to, że sektor nie zmaga się z dodatkowymi problemami, tych w handlu bowiem nie brakuje. – Pandemia w sposób nieodwracalny zmieniła oblicze współczesnego handlu i potwierdziła kluczową rolę sieci handlowych jako gwaranta bezpieczeństwa żywnościowego i sanitarnego. Sieci handlowe zrzeszone w organizacji poniosły nakłady w wysokości 420 mln zł na zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów – mówiła podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta