Praca zdalna nie pozbawia pracownika nadgodzin
Wymuszenie przez pandemię pracy z domu spowodowało, że pracodawcy mają kłopot z kontrolą czasu, jaki pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zadań. Aby nadgodziny w trybie zdalnym nie rosły lawinowo, trzeba zweryfikować obowiązujące procedury i wprowadzić możliwe zabezpieczenia.
Wraz z wybuchem pandemii prawo pracy zderzyło się z nową rzeczywistością w sposób do tej pory niespotykany. Zdecydowanie największym wyzwaniem dla pracodawców stało się odpowiednie zarządzanie pracą zdalną. Wszystkie badania rynku potwierdzają, że nowa formuła pracy już się zakorzeniła i zostanie z nami na dłużej. Należy zatem bardzo starannie sprawdzić, czy praca zdalna jest w naszych organizacjach właściwie i bezpiecznie uregulowana.
Obecne podejście
już nie wystarcza
Nowa rzeczywistość pokazała, że w wielu przypadkach dotychczasowe regulacje w zakresie home office okazały się niewystarczające. Skala zjawiska pracy zdalnej zmieniła się bowiem diametralnie. Zmieniła się tym samym także ocena ryzyka – inaczej bowiem szacuje się ryzyko związane z okazjonalną pracą zdalną, wykonywaną przez część pracowników sporadycznie, np. raz w miesiącu, a inaczej regularną pracę świadczoną poza siedzibą firmy przez większość pracowników przetwarzających ogromne ilości informacji poufnych.
Dlatego wprowadzenie obecnie jasnych i szczegółowych procedur regulujących pracę zdalną jest już koniecznością. Na jakie kwestie firmy zwracają największą uwagę? Jedną z najszerzej dyskutowanych jest kwestia odpowiedniego uregulowania zarządzania i rozliczania czasu pracy pracowników zdalnych. Wydaje się, że pracodawcy przywiązują,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta