Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe
Na podstawowych produktach większość chce oszczędzać, wiele kategorii już traci. To dopiero początek zmian na rynku, które czekają firmy w 2022 r.
Inflacja oznacza boom w sklepach z artykułami trwałego użytku, bo Polacy lokują wolne środki, aby nie traciły na wartości. Jednocześnie na produktach podstawowych chcą oszczędzać – zapowiada to już 73 proc., od maja to wzrost aż o 10 pkt proc. – wynika z październikowego badania Corona Mood firmy GfK. To oczywiście deklaracje, ale zapowiedź oszczędności u progu sezonu świątecznych zakupów to dla branży handlowej nie najlepsza wiadomość. Konsumenci w badaniu zapowiadają szukanie tańszych zamienników czy zwracanie większej uwagi na promocje.
Inne koszyki
Taka zmiana zachowań może przyhamować tempo wzrostu cen, ale nieznacznie i ewentualnie dopiero za jakiś czas. Koszyk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta