Ochrona praw własności intelektualnej w e-commerce
Większość aktywów przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w internecie stanowią prawa własności intelektualnej, które dostępne są dla wszystkich, co ułatwia powielanie pomysłów i rozwiązań. Ale nawet przy ograniczonym budżecie można skorzystać z różnych środków ich ochrony, dostosowując je do rodzaju i zakresu działalności.
Na wysoce konkurencyjnych rynkach o sukcesie przedsiębiorcy często decyduje umiejętność odróżnienia się i zbudowania trwałej więzi z klientami. Służą temu oznaczenia takie jak firma, godło, czy w realiach handlu elektronicznego: marka i logo. Powinny być one różnorodne, co w założeniu umożliwia identyfikację przedsiębiorców, przedsiębiorstw lub towarów i usług, sygnowanych tymi oznaczeniami.
Ochrona oznaczeń – kluczowa kwestia
Powyższe spostrzeżenia nabierają szczególnego wymiaru w e-commerce, z uwagi na brak styczności konsumenta z siedzibą sklepu, brakiem możliwości dotknięcia towaru, przyjrzeniu się jego opakowaniu i etykiecie przed zakupem, a także niemożliwością bezpośredniej (twarzą w twarz) interakcji z przedstawicielem przedsiębiorcy. W tej sytuacji konsument posiada ograniczone możliwości odróżnienia przedsiębiorcy lub jego towarów, a ryzyko pomyłki i zakupu w sklepie internetowym towaru podrobionego czy wprowadzenia konsumenta w błąd, rosną. Równocześnie, z uwagi na to, że handel elektroniczny odbywa się w internecie, większość aktywów przedsiębiorcy stanowią prawa własności intelektualnej, które dostępne są dla wszystkich i w zasadzie bez ograniczeń, co ułatwia powielanie pomysłów i rozwiązań. Osiągnięcie sukcesu w branży e-commerce wymaga dużo większego wysiłku, niż tylko oferowanie dobrej jakości produktu. Ochrona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta