Zrównoważony rozwój jest wpisany w nasze DNA
Każdy nowy produkt, który wprowadzamy na rynek, musi przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju, a opakowania muszą nadawać się do ponownego wykorzystania bądź do recyklingu – mówi Veli Dincel, dyrektor działu Laundry & Home Care w Henkel Polska. materiał powstał we współpracy z Henkel Polska
Popularne postrzeganie producentów wyrobów chemicznych jest raczej dalekie od idei zrównoważonego rozwoju. Co robi Henkel, aby jednak być firmą zrównoważoną?
Zrównoważony rozwój jest wbudowany w naszą strategię. Pamiętamy o tym we wszystkim, co robimy na co dzień, a to z kolei daje nam konkurencyjną przewagę na rynku. W dziale środków piorących i czystości, za który jestem odpowiedzialny, mamy wizję budowy czystszego świata. Dlatego każdy produkt, który wprowadzamy na rynek, musi mieć swój wkład w zrównoważony rozwój, zarówno jeśli chodzi o skład, opakowanie, jak i komunikację z konsumentami.
Nasze ambitne plany zakładają, że do roku 2025 wszystkie opakowania naszych produktów konsumenckich będą nadawały się do recyklingu lub powtórnego wykorzystania i w 30 proc. będą składały się z przetworzonego plastiku. Nasz cel to „zero waste", czyli zerowa ilość plastikowych odpadów, bo czujemy się odpowiedzialni za stan środowiska naturalnego.
Jak Henkel komunikuje swoje działania w tym zakresie?
Przeprowadzamy kampanie społeczne, uczestniczymy w akcjach, których celem jest zmniejszanie zużycia plastiku. Nieustannie komunikujemy te nasze inicjatywy w kampaniach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta