Koniec fałszywych obniżek cen
Konsument zyska nowe narzędzia, dzięki którym trudniej będzie go nabrać. Sprzedawca będzie musiał ujawnić, jak zmieniała się cena na miesiąc przed promocją.
Tegoroczne bożonarodzeniowe promocje są ostatnimi, podczas których łatwo wprowadzić klientów w błąd. Za kilka miesięcy w każdym przypadku obniżenia ceny towaru lub usługi przedsiębiorca obowiązkowo uwidoczni obok promocyjnej ceny również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w trakcie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Polska przygotowuje implementacje dyrektywy Omnibus. Projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw jest już po konsultacjach.
– Zmiany prawne mają wyeliminować zawyżanie cen towarów czy usług tuż przed zastosowaniem obniżek. Do UOKiK zgłaszane są przykłady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta