E-commerce będzie coraz mocniejszy
Wprawdzie największy pandemiczny boom sprzedaży online już za nami, ale solidny dwucyfrowy wzrost zobaczymy jeszcze przez wiele lat.
W 2026 r. wartość polskiego rynku handlu e-commerce sięgnie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 proc. – wynika z danych firmy PwC. W zeszłym roku kanał online miał 14-proc. udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Katalizatorem wzrostu tego segmentu była pandemia i będący jej następstwem dynamiczny rozwój platform e-commerce.
Niemal trzy czwarte Polaków po zakończeniu pandemii zamierza utrzymać zakupy internetowe na obecnym poziomie, a 10 proc. zapowiada ich zwiększenie.
Bez chmury
ani rusz
Najwięksi gracze, jak Amazon czy Allegro, prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie konsumentów. Mocno nad Wisłą rozpychają się też azjatyccy giganci e-commerce, których kusi potencjał rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
– Obecnie w Polsce działa ponad 40 tys. sklepów internetowych. Z ofert sklepów online korzysta 55,6 proc. Polaków,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta