Dyskonty w Polsce rosną szybciej mimo inflacji
W 2022 r .wydamy w sklepach dyskontowych ponad 100 mld zł. Ten kanał sprzedaży rośnie trzy razy szybciej niż cały handel spożywczy. Za rok będzie zajmował już niemal 40 proc. rynku.
Dyskonty, które jeszcze na przełomie wieków sprzedawały głównie tanie, ale kiepskiej jakości produkty wprost z kartonów i palet, dokonały prawdziwej rewolucji w handlu. Nie tylko rosną znacznie szybciej niż rynek – o 9 proc. rocznie wobec 3 proc., według Euromonitor International, to jeszcze zepchnęły do narożnika nie tylko tradycyjne sklepy, ale również giganty w postaci hipermarketów. Wszystko to przy stosunkowo niewielkich powierzchniach sprzedaży, zazwyczaj z góra kilkoma tysiącami produktów w ofercie.
Ofensywa
W 2022 r. w dyskontowym kanale sprzedaży wydamy już ponad 103 mld zł – prognozuje firma Euromonitor International specjalnie dla „Rzeczpospolitej". Licząc od przedpandemicznego roku 2019, jego udział rynkowy ma się zwiększyć o ponad 6 proc., do 38 proc. Jest tu nadal przestrzeń do rozwoju – na wielu europejskich rynkach jak Niemcy czy Szwajcaria pozycja takich sklepów jest jeszcze sporo mocniejsza.
– Covid-19 przyniósł korzyści dużym detalistom kosztem mniejszych specjalistycznych sklepów sprzedaży detalicznej, co doprowadziło do rosnącej konsolidacji w sektorze. Detaliści spożywczy nie są wyjątkiem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta