Poszukiwany klucz do Kafki
Agnieszka Holland nakręciła stylistycznie brawurowy film, który pokazuje, że nie odcina kuponów od swojej pozycji w świecie kina.
O statni raz stylistycznie tak bardzo zaskoczył mnie Jerzy Skolimowski w nominowanym do Oscara „IO” (2022). Co prawda zawsze był reżyserem awangardowym i eksperymentującym z formą, ale opowieść o osiołku kroczącym z ziemi polskiej do włoskiej mogła wizualnie i energetycznie zawstydzić niejednego dzisiejszego młodego filmowca.
Agnieszka Holland w ostatnich latach wolała kręcić kino publicystyczne. „Pokot”, „Zielona granica” i, skądinąd, świetny „Obywatel Jones” były filmami politycznie drażliwymi. Prawica atakowała dwa pierwsze obrazy, natomiast amerykańska lewica nie była zachwycona obrazem zapatrzonych w sowiecki komunizm amerykańskich dziennikarskich elit. Każdy z tych filmów był formalnie dosyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
