Walka o handel procentami na stacjach benzynowych
Małe smakowe wódki są bardzo popularne na stacjach paliw. Mają na nich większy udział w sprzedaży alkoholu niż w zwykłych sklepach – wynika z danych NielsenIQ, do których dotarła „Rzeczpospolita”.
Przez stacje benzynowe płynie w ciągu roku alkohol warty ok. 1,3 mld zł, obliczył NielsenIQ. To sporo, ale i tak zaledwie 2,6 proc. wartości rynku, która sięga 50 mld zł. Stacje benzynowe zaczęły walczyć o utrzymanie prawa do handlu alkoholem po tym, jak do Sejmu trafił projekt ustawy Lewicy, która chciałaby usunąć alkohol z półek stacji paliwowych. Jak wynika z danych NielsenIQ, popyt na stacjach benzynowych jest szczególny, ponieważ klienci – kierowcy dużo bardziej interesują się „małpkami” niż w zwykłych sklepach.
Alkohol wart 1,3 mld zł płynie przez stacje benzynowe
– Wartość sprzedaży całego koszyka alkoholowego na stacjach benzynowych w ciągu ostatnich 52 tygodni (do końca września) wyniosła ponad 1,3 mld zł. Stanowi to obecnie niecałe 3 proc. wartości sprzedaży w całej Polsce, łącznie we wszystkich kanałach – hiper i supermarketach, dyskontach, sklepach spożywczych, stacjach benzynowych, kioskach i sklepach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
