Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Aplikacje prawie dogoniły w zasięgach telewizję

31 października 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Dla coraz większej liczby osób źródłem informacji o promocjach czy cenach w sklepach są już ich telefony, a nie reklamy telewizyjne. Dla sklepów to fundamentalna zmiana.

Choć 38,1 proc. badanych o ofertach promocyjnych sieci handlowych dowiaduje się wciąż z telewizji, to już 37,5 proc. wskazuje aplikacje mobilne – wynika z badania dla Grupy Blix. To bardzo symboliczny wynik, świadczący o zmianie nawyków zakupowych i konsumpcyjnych.

– Telewizja, dotąd uznawana za najbardziej masowy i tradycyjny kanał komunikacji, traci monopol na rzecz kanałów cyfrowych. Konsumenci korzystają z aplikacji mobilnych nie tylko do planowania zakupów, ale też w wolnych chwilach, szukając inspiracji i atrakcyjnych promocji – mówi dr Krzysztof Łuczak, ekonomista Grupy Blix. – Wynik odzwierciedla naturalny proces cyfryzacji codziennych zachowań zakupowych i rosnącą rolę technologii mobilnych w komunikacji marek z klientami – dodaje.

Autorzy badania podkreślają, że z punktu widzenia sieci handlowych wyniki te mają duże znaczenie strategiczne – wskazują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13318

Wydanie: 13318

Spis treści

Gość ,,Rzeczpospolitej''

Zamów abonament