Aplikacje prawie dogoniły w zasięgach telewizję
Dla coraz większej liczby osób źródłem informacji o promocjach czy cenach w sklepach są już ich telefony, a nie reklamy telewizyjne. Dla sklepów to fundamentalna zmiana.
Choć 38,1 proc. badanych o ofertach promocyjnych sieci handlowych dowiaduje się wciąż z telewizji, to już 37,5 proc. wskazuje aplikacje mobilne – wynika z badania dla Grupy Blix. To bardzo symboliczny wynik, świadczący o zmianie nawyków zakupowych i konsumpcyjnych.
– Telewizja, dotąd uznawana za najbardziej masowy i tradycyjny kanał komunikacji, traci monopol na rzecz kanałów cyfrowych. Konsumenci korzystają z aplikacji mobilnych nie tylko do planowania zakupów, ale też w wolnych chwilach, szukając inspiracji i atrakcyjnych promocji – mówi dr Krzysztof Łuczak, ekonomista Grupy Blix. – Wynik odzwierciedla naturalny proces cyfryzacji codziennych zachowań zakupowych i rosnącą rolę technologii mobilnych w komunikacji marek z klientami – dodaje.
Autorzy badania podkreślają, że z punktu widzenia sieci handlowych wyniki te mają duże znaczenie strategiczne – wskazują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
