Centra usług widzą szansę w rozwoju AI
Na rozwój sektora usług biznesowych w Polsce coraz mocniej wpływa inteligentna automatyzacja procesów. Mimo to zatrudnienie rośnie.
– Chociaż stoimy przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi kosztami i koniecznością głębszej adaptacji do AI, strategiczny optymizm jest uzasadniony. Polska ma solidne fundamenty i sprzyjają nam globalne trendy – podkreśla Janusz Dziurzyński, prezes Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), komentując dla „ Rzeczpospolitej" sytuację w tej branży, która w ostatnich latach przechodzi proces transformacji biznesowej i technologicznej. Przyspieszył ją rozwój generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), którą prawie 85 proc. centrów usług badanych przez ABSL postrzega jako swą strategiczną szansę. Widać to także w statystykach związku; w ciągu ostatniego roku z 65 proc. do 74 proc. zwiększył się udział centrów usług, które wprowadziły już inteligentną automatyzację procesów biznesowych (IPA).
Azja i automatyzacja
Wprawdzie w większości firm automatyzacja przy wsparciu AI nadal jest w początkowej fazie i ma niewielki wpływ na wzrost efektywności kosztowej i produktywności, lecz to się zmienia. Prawie siedem na dziesięć centrów usług, które wdrożyły AI, planowało w tym roku szerzej wykorzystywać te rozwiązania. I faktycznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
