Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nauczyciele wierzą, że może być jeszcze gorzej

02 stycznia 1999 | Publicystyka, Opinie | TD

Szkołę należy uwolnić od szczegółowego nadzoru administracyjnego

Nauczyciele wierzą, że może być jeszcze gorzej

TOMASZ DERECKI

Nauczyciele boją się i nie chcą reform, gdyż dotychczas wszelkie zmiany powodowały tylko nowe uciążliwości. Reformatorzy nie znali bowiem zbyt dobrze polskiej oświaty, gdyż byli to najczęściej politycy, urzędnicy, naukowcy i dziennikarze, ale nie nauczyciele. Każda kolejna reforma raczej przeszkadzała niż pomagała nauczycielom, nakładając na nich liczne obowiązki, których wypełnienie w żaden sposób nie poprawiło stanu polskiej edukacji. Dlatego właśnie tak niechętni są wszelkim zmianom, gdyż wiedzą z własnego doświadczenia, że szkoły najlepiej funkcjonują, gdy władze mało się nimi interesują i zostawiają im duży margines swobody. Obecny rząd chciałby dokonać wielkiej rewolucji oświatowej i już teraz mamy męczący przedsmak przyszłych zmian.

Wszelkie dotychczasowe zmiany starają się odgórnie ustalić zasady funkcjonowania szkoły nawet w najdrobniejszych szczegółach i sprowadzają się najczęściej do tego, że tysiące urzędników drobiazgowo kontrolują realizację setek nowych przepisów. W rezultacie zamiast szukać praktycznego sposobu ograniczenia plagi narkomanii w szkole, powstrzymania postępującej demoralizacji młodzieży czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1585

Spis treści
Zamów abonament