Pośrednikowi i deweloperowi trudno razem sprzedawać
Biura nieruchomości boją się współpracy ze spółkami budującymi mieszkania – ich zdaniem inwestorzy nie chcą się dzielić swoimi zyskami. Deweloperzy zaś twierdzą, że pomoc pośredników na nic się zdaje
Duża liczba dostępnych inwestycji zmusza deweloperów do poszukiwania nowych kanałów sprzedaży nieruchomości. Coraz więcej spółek stara się niezależnie od własnych działów sprzedaży szukać nabywców za pomocą biur pośrednictwa obrotu nieruchomościami. Według Janusza Schmidta, prezesa Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami, na razie najchętniej z takiej opcji korzystają mali deweloperzy, oferując w jednej inwestycji ok. 20 – 30 mieszkań. – Większe spółki na razie są niechętne do takiej współpracy, ponieważ mają swoje działy sprzedaży. Mniejsze są bardziej skłonne zrezygnować z własnego biura sprzedaży i przekazać swoją ofertę na przykład dwóm agencjom pośredniczącym – wyjaśnia Schmidt.
– Pośrednicy są jednak wciąż nieufni wobec deweloperów. Wynika to głównie z faktu, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta