Oni zagrają na festiwalu
Dobrzy znajomi publiczności
Bez tych trzech artystów trudno już sobie wyobrazić kolejne edycje warszawskiej imprezy. Są zaś tak interesującymi pianistami, że ich gra zawsze podoba się słuchaczom.
O ile Kevin Kenner i Dang Thai Son dali się poznać już wcześniej na Konkursach Chopinowskich, o tyle Kristian Bezuidenhout jest odkryciem festiwalu. To artysta zadziwiająco dojrzały, choć ma niespełna 30 lat. Urodził się w RPA, edukację muzyczną rozpoczął jako dziesięciolatek w Australii, na dalsze studia pojechał jednak do Europy i tu już pozostał. Wiele koncertuje także w Ameryce, Azji i Australii.
Specjalnością Kristiana Bezuidenhouta jest muzyka XVIII stulecia. Grywa ją zarówno na klawesynie, pianoforte, jak i na współczesnych fortepianach. Doskonale potrafi wydobyć niuanse brzmieniowe tych instrumentów. Dwa lata temu zachwycił festiwalową publiczność subtelnymi interpretacjami koncertów Mozarta, w ubiegłym roku zagrał III i IV koncert fortepianowy Beethovena. Teraz znów wraca do tego kompozytora, z Orkiestrą XVIII Wieku wykona jego I i II koncert (28 i 29.08). Po raz pierwszy zdecydował się też na cały recital (26.08) z utworami Beethovena, Fielda i Schuberta.
Dang Thai Son nie ukrywa natomiast, że Chopin to jego ulubiony kompozytor. Nagrał 12 płyt z jego utworami, a wydana w 2003 r. w Japonii biografia Danga nosi podtytuł „Pianista ukochany przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta