Jak sprzedawać żywność w Internecie
Sprzedając artykuły żywnościowe w Internecie, trzeba przestrzegać nie tylko przepisów odnoszących się do handlowania w sieci, ale także innych, które dotyczą form tradycyjnych
Dotychczas Polacy niechętnie kupowali artykuły spożywcze w Internecie. Powoli się to zmienia i zapewne będzie zmieniać (patrz ramka). Warto więc przyjrzeć się bliżej zasadom e-handlu żywnością. Jakich reguł przestrzegać, jakie wymogi spełnić, by nie naruszyć przepisów? I jakie przepisy odnoszą się do sprzedawania żywności w Internecie?
Gdzie szukać ogólnych reguł
Przede wszystkim trzeba zajrzeć do przepisów, które generalnie regulują zasady e-handlu, czyli zawarte w ustawie z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DzU nr 144, poz.1204) i w ustawie z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (DzU nr 22, poz. 271 ze zm.).
Trzeba też spełnić wymogi rozporządzenia ministra finansów z 10 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży (DzU nr 99, poz. 894 ze zm.), a także przepisów wynikających z art. 21 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2007 r. nr 155, poz. 1095 ze zm.) nakładających obowiązek podania w ofercie internetowej oprócz nazwy firmy i jej siedziby także numeru identyfikacji podatkowej.
Jako działalność dodatkowa...
Gdy dla przedsiębiorcy sprzedaż przez Internet jest usługą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta