Oryginalne opakowanie – cichy sprzedawca
W czasach, gdy na rynku produktów jest w bród, dobre opakowanie powinno przykuć uwagę kupującego na tyle długo, by miał czas na podjęcie decyzji o zakupie. A jakie opakowanie jest dobre? Takie, za którym inni się obejrzą, gdy klient niesie je w koszyku. To też takie, na którego widok pojawia się pytanie: czy mogę sobie pozwolić na ten zakup? Coraz więcej osób bierze również pod uwagę, z jakich tworzyw karton albo pudełko jest wykonane i czy są to materiały ekologiczne
Polskie firmy nie dostrzegają jeszcze, jak potężnym orężem w zdobyciu odbiorcy jest opakowanie. A może przecież sprawić, że średni produkt sprzeda się świetnie. Źle dobrane pogrzebie natomiast szanse na sukces najwyższej jakości produktu. By podbić rynek, współczesne opakowania wspólnie tworzą artyści plastycy, pracownicy marketingu oraz działy produkcji.
Choć specjaliści od designu i sprzedaży od lat przekonują, że opakowanie to podstawowe narzędzie marketingowe, zaniedbuje je większość polskich producentów. Po to, by nadać odpowiednią rangę opakowaniu, na uczelniach powstają więc wydziały kształcące specjalistów z dziedziny sztuki użytkowej i wzornictwa przemysłowego. Powołuje się do życia instytucje promujące wzornictwo przemysłowe, ułatwiające kontakty między producentami a twórcami.
Pakuj z głową
W Polsce dobry projekt opakowania powinien być szczególnie ważny dla małych firm, które nie mogą sobie pozwolić na kosztowne wsparcie reklamowe swoich produktów. – W ich wypadku to jedyny sposób na wyróżnienie produktu na półce – podkreśla Katarzyna Jeżowska zajmująca się wzornictwem przy Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, który od dwóch lat organizuje wystawę, na której prezentuje się najlepsze opakowania polskich produktów. Wystawie towarzyszy cykl spotkań. W jego ramach odbyła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta