Niespodzianki starych fortepianów
Na nowej płycie z tzw. czarnej serii Janusz Olejniczak nagrał najpopularniejsze polonezy, mazurki i nokturny Chopina.
Słuchając jego interpretacji, trudno uwierzyć, że artysta długo nie mógł się przekonać do tego, by zasiąść przy XIX-wiecznym fortepianie. – Miałem wątpliwości co do sensu używania dziś starych instrumentów – mówił w wywiadzie dla „Rz” Janusz Olejniczak. – Wydawało mi się, że całkiem inaczej brzmiały, kiedy były nowe, teraz dźwięk stukocze i to niemożliwe, aby Chopin zachwycał się takim brzmieniem. Właściwie dopiero przy pierwszej próbie z Orkiestrą XVIII Wieku Fransa Brüggena doznałem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta