Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mecenasi odliczą koszty sponsoringu

07 sierpnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

Logo na koszulce zwycięskiego zawodnika albo plakacie na koncert popularnego piosenkarza to doskonała reklama dla firmy.Możemy więc zaliczyć wydatki na sponsoring do kosztów. Musimy jednak pamiętać o kilku warunkach. Przede wszystkim finansowane instytucje lub osoby muszą promować naszą działalność. Będzie tak np. wtedy, gdy nazwa i logo firmy wspierającej organizację biegu ulicznego będzie na plakatach, numerach startowych i nagrodach.

Poza tym wydatki sponsora powinny odpowiadać wartości usługi wykonywanej przez organizatora danej imprezy. Musi to wynikać z umowy, a wartość świadczenia można porównać np. z cennikiem usług reklamowych organizatora przedsięwzięcia. Jeśli sponsor daje więcej, niż dostaje, urząd skarbowy uzna nadwyżkę za darowiznę. Nie zaliczymy jej do kosztów, można ją ewentualnie odliczyć od dochodu, ale po spełnieniu dodatkowych warunków i do wysokości ustawowych limitów.

Warto też gromadzić dokumenty potwierdzające faktyczne wykonanie usługi promocyjnej. —WP

Brak okładki

Wydanie: 8390

Spis treści
Zamów abonament