Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najcenniejsza nasza marka

07 sierpnia 2009 | Chopin i jego Europa | Jacek Marczyński
Andrzej Sułek
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Andrzej Sułek

Rozmowa z Andrzejem Sułkiem.| Dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina mówi o budowaniu prestiżu, przygotowaniach do roku 2010 i zmianach w Konkursie Chopinowskim

Rz: Coraz częściej mówimy, że Chopin jest marką pomagająca promować Polskę. Ale czy kierowany przez pana instytut ma też dobrą i znaną markę?

Andrzej Sułek: – Jeśli mamy operować takimi kategoriami, to bez wątpienia Chopin pozostaje marką silniejszą. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina może z niej czerpać blask, ale jednak też buduje własną. Jest przecież postrzegany jako główna siła przygotowująca wydarzenia nadchodzącego Roku Chopinowskiego. To do nas kieruje się pytania i prośby o wsparcie merytoryczne, a często i finansowe dla przedsięwzięć związanych z obchodami 200. rocznicy urodzin Chopina.

Pracujemy na naszą markę i mam nadzieję, że rok 2010 bardzo dobrze się jej przysłuży. Będzie to wszakże ukoronowanie długotrwałego procesu, a jego początków należy upatrywać w 2005 r., kiedy dzięki nowo utworzonemu instytutowi doszło do fuzji wszystkich najważniejszych instytucji chopinowskich. Wtedy też z inicjatywy ówczesnego ministra kultury Waldemara Dąbrowskiego rozpoczęto przygotowania do chopinowskiej rocznicy. W polskiej rzeczywistości były to działania bez precedensu, mam nadzieję, że zaowocują w pełni w 2010 roku.

A jakie korzyści ma instytut z festiwalu Chopin i jego Europa?

Ogromne, festiwal postrzegany jest jako nasze najważniejsze przedsięwzięcie artystyczne, choć odczuwam pewien niedosyt, jeśli chodzi o powiązanie marki festiwalu z marką instytutu....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8390

Spis treści
Zamów abonament