Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsorujesz mecz lub koncert, zaliczysz wydatki do kosztów

07 sierpnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Przemysław Wojtasik

Przedsiębiorca, który finansuje zawody sportowe bądź charytatywne przedsięwzięcia i jest za to promowany, może odliczyć inwestycję od przychodu

Podobnie będzie wtedy, gdy sponsoruje osobę fizyczną, np. znanego zawodnika, który reklamuje jego firmę.

Sponsoring to finansowanie jakiegoś przedsięwzięcia w zamian za reklamowanie własnej działalności. Organizator eksponuje nazwę firmy, informuje o tym, co sprzedaje i promuje ją wśród uczestników imprezy. Dzięki reklamie można mieć wyższe obroty, wydatki poniesione przez sponsora są więc kosztem podatkowym. Potwierdzają to interpretacje fiskusa.

Fiskus się zgadza

Spójrzmy na kilka z nich. O wykładnię przepisów wystąpiła spółka, która działa na rynku dóbr przemysłowych. Poniosła wydatki na finansowanie imprez okolicznościowych, m.in. turniejów koszykówki oraz piłki nożnej, biegów, zawodów szachowych. Wspiera też konkursy poetyckie, przedstawienia teatralne, koncerty. Podczas tych imprez spółka jest promowana – są na nich banery reklamowe, podawana jest jej nazwa. Logo firmy znajduje się też na plakatach informujących o tych przedsięwzięciach. Spółka argumentuje, że poniesione przez nią wydatki mają wpływ na sprzedaż jej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8390

Spis treści
Zamów abonament