Sponsorujesz mecz lub koncert, zaliczysz wydatki do kosztów
Przedsiębiorca, który finansuje zawody sportowe bądź charytatywne przedsięwzięcia i jest za to promowany, może odliczyć inwestycję od przychodu
Podobnie będzie wtedy, gdy sponsoruje osobę fizyczną, np. znanego zawodnika, który reklamuje jego firmę.
Sponsoring to finansowanie jakiegoś przedsięwzięcia w zamian za reklamowanie własnej działalności. Organizator eksponuje nazwę firmy, informuje o tym, co sprzedaje i promuje ją wśród uczestników imprezy. Dzięki reklamie można mieć wyższe obroty, wydatki poniesione przez sponsora są więc kosztem podatkowym. Potwierdzają to interpretacje fiskusa.
Fiskus się zgadza
Spójrzmy na kilka z nich. O wykładnię przepisów wystąpiła spółka, która działa na rynku dóbr przemysłowych. Poniosła wydatki na finansowanie imprez okolicznościowych, m.in. turniejów koszykówki oraz piłki nożnej, biegów, zawodów szachowych. Wspiera też konkursy poetyckie, przedstawienia teatralne, koncerty. Podczas tych imprez spółka jest promowana – są na nich banery reklamowe, podawana jest jej nazwa. Logo firmy znajduje się też na plakatach informujących o tych przedsięwzięciach. Spółka argumentuje, że poniesione przez nią wydatki mają wpływ na sprzedaż jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta