Kierowco, Wielki Brat czuwa
Za kilka lat każde auto w Unii Europejskiej ma być monitorowane. Niektórzy już proponują takie rozwiązania
System automatycznego powiadamiania służb ratunkowych o wypadku bądź kradzieży auta zaoferowany przez Volkswagena to pierwszy praktyczny zwiastun systemu eCall, którym już za kilka lat objęte będą wszystkie pojazdy sprzedawane w Europie.
– Ochrona przed zagrożeniem, głównie kradzieżą, była pierwszą funkcją, którą wypełniały systemy monitoringu – mówi „Rz” Piotr Jakubowski, prezes Zarządu Finder SA, firmy, która oferuje usługi lokalizacyjne i monitoring pojazdów. – Od tamtego czasu monitoring przekształcił się w zaawansowane systemy do zarządzania flotą. Obecnie ich możliwości techniczne są tak duże, że funkcje antykradzieżowe straciły na znaczeniu.
Rynek od lat oferuje odbiorniki GPS zintegrowane z modułami telefonii komórkowej GSM. Przykładem może być AutoGuard S-4 BMW przeznaczony do monitoringu i ochrony pojazdów marki BMW i MINI. Ta sama firma oferuje podobne urządzenie dla pojazdów marki Ford. W obu przypadkach posiadają one autoryzację importera i oferowane są w oficjalnych salonach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta