Można się bronić przed oszustwami
Dla wielu sklepów zimowe promocje i wyprzedaże to okazja do przechytrzenia naiwnych klientów. Dlatego o dostrzeżonych nieuczciwościach można powiadomić urzędników Inspekcji Handlowej
Jeśli widzieliśmy w sklepie towar z taką samą ceną kilka tygodni temu, a teraz sprzedawca przekonuje, że jest promocja, i podaje przekreśloną nigdy niestosowaną cenę, to nie jesteśmy bezsilni. Można interweniować w Inspekcji Handlowej. Sprawdza ona prawidłowość oznaczania cenami towarów w sklepach. Za nieuczciwą i nierzetelną praktykę uznaje się np. przekreślanie cen sugerowanych jako dotychczasowych (choć nigdy one w tej placówce nie obowiązywały). Manipulacją jest też sprzedaż całkowicie nowego asortymentu, który nie był nigdy w ofercie sklepu, z przekreśloną „starą” ceną. Warto więc porównywać treść gazetek reklamowych z rzeczywistymi cenami promowanych w nich towarów.
Inna sztuczka sprzedawców to towary z gratisami. Nieprawidłowe wyliczanie cen powoduje, że – w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta