Chude lata dla polskich browarów
2010 będzie kolejnym rokiem, w którym może spaść sprzedaż piwa w Polsce. Na ożywienie trzeba poczekać do 2012 r.
Nieco ponad 20 mld zł wydadzą Polacy na piwo w 2010 r. – wynika z najnowszej prognozy Euromonitor International, do której dotarła „Rz”. Kwota ta będzie o ok. 5 proc. niższa niż w 2009 r. Z szacunków Euromonitora wynika także, że o 4 proc. mniejsza niż przed rokiem może być w 2010 r. wielkość sprzedaży piwa w naszym kraju.
Nieudany dla piwowarów może być także 2011 r. Według analityków Euromonitora nasze wydatki mogą spaść wówczas do ok. 19,7 mld zł. Natomiast ilość kupionego przez nas piwa zmniejszy się o kolejne 1,3 proc. Do lekkiego ożywienia na polskim rynku dojdzie w 2012 r. Jednak, jak zakłada Euromonitor, wielkość i wartość sprzedaży nie wrócą wtedy jeszcze do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta