Letnie wakacje sprzedam niedrogo
Zapowiadają się tanie wakacje. Biura podróży toczą zaciętą walkę o klientów. Niektóre oferują zniżki nawet do 40 procent i gwarantują‚ że cena w ciągu sezonu już nie wzrośnie
Letnie katalogi ukazały się już jesienią. Biura starają się rozpocząć sprzedaż jak najszybciej‚ by wyprzedzić konkurencję. Wiele nie może pozwolić sobie na słabszą sprzedaż po trudnym roku kryzysowym‚ bo zbankrutuje. Jak są napięte nerwy niech świadczy fakt‚ że Itaka sprzedaje niektóre wyjazdy taniej w styczniu niż miesiąc wcześniej. A ponieważ zapewniała klientów‚ którzy przyszli do biur pierwsi‚ że to oni
właśnie zapłacą najmniej‚ będzie teraz wyrównywać im różnice, obniżając drugą wpłatę. – Po prostu‚ w ostatnim czasie udało nam się wynegocjować niższe stawki z hotelarzami – wyjaśnia dyrektor sprzedaży w Itace Piotr Henicz.
Drożej‚ taniej
Firma przewiduje‚ że Polacy chętniej będą w tym roku podróżować. Przygotowała aż
330 tysięcy miejsc‚ o 50 tysięcy więcej niż rok temu. Zdaniem Henicza rok zapowiada się dobrze. W grudniu sprzedaż była o 13 procent wyższa niż rok wcześniej‚ a w styczniu nawet o 15 proc.
Na razie Itaka oferuje zniżki między 20 a 40 proc. w zależności od hotelu‚ terminu i miejsca wyjazdu. – Wraz z upływem czasu zniżki będą mniejsze‚ szczególnie te na hotele‚ które będą się szybciej sprzedawały‚ to naturalne – zapowiada Henicz.
Prezes Triady Piotr Zawistowski przewiduje‚ że rok 2010 przyniesie mały wzrost liczby klientów‚ ale na razie „ładna zima odciąga od myślenia o lecie‚ Polacy ociągają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta