Przede wszystkim przemyślana decyzja
Oszczędna opcja czy rozwiązanie, do którego trzeba dopłacać? Daje gwarancję bezpieczeństwa czy naraża firmę na utratę danych? Podnosi prestiż czy niweczy wypracowany wizerunek? Ile konkretnych przypadków, tyle opinii o outsourcingu. Oto przegląd mocnych i słabych stron tego zdobywającego coraz większą popularność rozwiązania
C o do jego atutów większość menedżerów jest zgodna. Na pierwszym miejscu często wymienia się pełną kontrolę kosztów, zlecenie części procesów na zewnątrz powoduje bowiem ścisłą kontrolę nad wydatkami. To zaleta, którą cenią CIO (osoby zarządzające działem informatyki), zwłaszcza w kryzysie. Kupowanie gotowych rozwiązań z zakresu sprzedaży czy kadr sprawia, że firma może pominąć kosztotwórczy i długi proces budowy i utrzymania własnego działu IT czy PR. Dzięki rekrutacji pracowników zewnętrznych zmniejsza się liczba etatów w firmie, redukują się zatem koszty przeznaczane na wynagrodzenia stałe, zabezpieczenia socjalne, emerytalne, chorobowe.
Firma nie musi płacić za szkolenia pracownika, ponosić kosztów urlopowych, a także tych związanych z utrzymaniem stanowiska pracy. Podliczenie wydatków na sprzęt biurowy, połączenia telefoniczne, zużycie energii i dzierżawę może dać zaskakująco wysoki wynik. Oczywiście korzystanie z outsourcingu nie oznacza, że w firmie fizycznie nie przebywa człowiek, jednak jego czas pracy jest bardzo elastyczny, więc pozwala na oszczędności.
Zwiększenie efektywności
W czasach ogromnej konkurencji firmy szukają rozwiązań, które przyczynią się do zwiększenia efektywności. W tym kontekście outsourcing przedstawia się jako strzał w dziesiątkę. Jako jedną z jego największych zalet wymienia się bowiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta