HD w modzie na Wyspach
Duży popyt na usługi wysokiej rozdzielczości (HD) zapewnił w III kw. kodowanej telewizji 62 tys. nowych abonentów netto i poprawę bilansu. Giełda w Londynie nagrodziła to wzrostem notowań spółki TV nawet o 6,12 proc.
Firma Ruperta Murdocha obsługuje teraz 9,77 mln abonentów, w kwartale przybyło 428 tys. chętnych na usługi HD, a liczba rezygnujących z abonamentów zmalała do 9,9 proc. Prezes Jeremy Daroch jest przekonany, że do grudnia BSkyB dojdzie do 10 mln abonentów. Zysk netto spółki wzrósł do 286 mln funtów (330 mln euro) z 3 mln rok temu, obroty o 7,9 proc., do 1,51 mld. Po dziewięciu miesiącach zysk netto potroił się, do 542 mln funtów, a obroty wzrosły o 11 proc., do 4,38 mld.
BSkyB transmituje na żywo mecze I brytyjskiej ligi piłkarskiej, oferuje usługi telefoniczne, szybki Internet i telewizję HD. Dobre wyniki największej brytyjskie firmy płatnej telewizji i zupełnie przyzwoite konkurencyjnej Virgin Media świadczą, że Brytyjczycy coraz chętniej płacą za dostęp do pakietów wysokiej jakości.