Firmy z tradycją ciągle na fali
Firma W.Kruk w tym roku świętuje 170-lecie powstania, Gerlach 250-lecie, a whisky Jack Daniel’s 160. rocznicę urodzin założyciela. Na rynku nie brak firm z tradycją sięgającą wielu dziesiątków lat. Jak wykorzystują tkwiący w tak długiej historii gigantyczny potencjał reklamowy?
Przeglądając tylko pierwszą dziesiątkę najcenniejszych marek świata według rankingu Interbrand trzy marki – Coca–Cola, General Electric oraz Nokia – powstały jeszcze w XIX wieku. Kolejne trzy – McDonald’s, Disney, Toyota – mają po co najmniej 70 lat. Oczywiście wszystkie od powstania zmieniały się, czasami bardzo gruntownie.
Nokia zaczynała w 1865 r. jako fabryka masy papierniczej, następnie zajmowała się produkcją kabli i galanterii gumowej. Dziś to największy producent telefonów komórkowych na świecie.
I pozostałe wymienione marki, choć istnieją na rynku tak długo, trudno zaliczyć do kategorii seniorów. Są innowacyjne, dostosowują się do zmieniającego rynku i zawsze mogą pochwalić się długim rodowodem, co w biznesie zasadniczo bardzo pomaga.
W dzisiejszych czasach, powstających jak grzyby po deszczu choćby biznesów internetowych, tradycja jest wbrew pozorom ogromnym kapitałem. Co świadczy lepiej o sile produktu – i kompetencji kadry – niż fakt, że od dziesięcioleci jest obecny na rynku?
Kapitał czy bagaż
Leon Skrzetuski, uruchamiając w 1840 roku zakład jubilerski przy ul. Wodnej w Poznaniu, raczej nie mógł się przewidzieć, że rozpoczyna historię marki znanej dziś większości osób w Polsce.
Według badania firmy KPMG wśród marek jubilerskich W.Kruk zna niemal 80 proc. Polaków, a lepszy wynik zanotowały jedynie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta