Dlaczego Polacy nie kupują elektroniki
Sprzedaż sprzętu RTV i AGD spada, choć dane makro, podobnie jak w innych krajach, wskazują na ożywienie
Nawet gdy rozpoczynał się kryzys, Polacy nie ograniczyli zakupów. Teraz – gdy przynajmniej oficjalnie w gospodarce zaczyna się ruch – u nas rynek sprzętu elektronicznego mocno traci. W innych krajach już zaczynają się zwyżki.
Sprzedaż dużego AGD w zachodniej Europie w I półroczu wzrosła zależnie od kraju o 4 – 6 proc., podczas gdy w Polsce spadła 18 proc. W przypadku sprzętu RTV w drugim kwartale spadki popytu nieco wyhamowały. Był to głównie efekt mistrzostw świata w piłce nożnej, bowiem przy takich okazjach sprzedaż telewizorów zawsze rośnie.
Także na wschodzie kontynentu widać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta