Czytelnicy pytają, „Rz” odpowiada
Zamówiłem grającą zabawkę dla niemowlaka w sklepie internetowym. Po włożeniu do niej baterii i uruchomieniu okazało się, że wygrywane przez nią melodyjki nie dość, że są zwyczajnie brzydkie, to jeszcze nie da się ich ściszyć. Sprzedawca nie zgadza się na zwrot towaru, twierdząc, że przyjmuje tylko nierozpakowany. Czy może odmówić z tego powodu?
Nie. Klient ma prawo sprawdzić towar kupiony przez Internet, jeżeli nie przekroczy to granic tzw. zwykłego zarządu. Trudno uznać, że rozpakowanie zabawki przekroczyło te granice. W inny sposób nie da się przecież przekonać, jak działa zabawka. Klient ma do tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta