Wódka traci, gin i whisky zyskują
Zmieniają się upodobania Polaków. Na rynku alkoholi wartym 27 mld zł wybierają niszowe trunki
Niemal 578 mln zł przeznaczyliśmy na whisky od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen, do którego dotarła “Rz”. Nasze wydatki na ten alkohol były o 23,8 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Zyskuje także m.in. gin. Wydaliśmy na niego niemal 80 mln zł, o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Walkę o ten segment rozpoczyna właśnie Stock Polska, od połowy 2009 r. lider polskiego rynku wódki. – W ciągu dwóch lat od wprowadzenia ginu na rynek chcielibyśmy uzyskać udziały na poziomie 15 – 20 proc. – zapowiada Wojciech Bortkiewicz,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta