Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka traci, gin i whisky zyskują

06 października 2010 | Ekonomia | Beata Drewnowska
W Polsce RoŚnie sprzedaŻ maŁo znanych alkoholi. Jednak nadal na czele sĄ piwo i wÓdka
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce RoŚnie sprzedaŻ maŁo znanych alkoholi. Jednak nadal na czele sĄ piwo i wÓdka

Zmieniają się upodobania Polaków. Na rynku alkoholi wartym 27 mld zł wybierają niszowe trunki

Niemal 578 mln zł przeznaczyliśmy na whisky od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen, do którego dotarła “Rz”. Nasze wydatki na ten alkohol były o 23,8 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Zyskuje także m.in. gin. Wydaliśmy na niego niemal 80 mln zł, o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Walkę o ten segment rozpoczyna właśnie Stock Polska, od połowy 2009 r. lider polskiego rynku wódki. – W ciągu dwóch lat od wprowadzenia  ginu na rynek chcielibyśmy uzyskać udziały na poziomie 15 – 20 proc. – zapowiada Wojciech Bortkiewicz,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8745

Spis treści
Zamów abonament