Spółki wspierają młodych
Zarządzanie | Biznes idzie w sukurs rządom w walce z bezrobociem młodzieży.
Anita Błaszczak
Politycy sypną pieniędzmi; w latach 2013–2015 Unia Europejska ma przeznaczyć na walkę z bezrobociem wśród młodych ludzi aż 45 miliardów euro – podliczono podczas niedawnego spotkania szefów krajów UE w Paryżu. Ci nie kryli, że liczą na wsparcie pracodawców, którzy zresztą też widzą tu swą rolę.
Po części jest to dbałość o dobry wizerunek, po części element modnej od kilku lat Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, ale w dużej mierze także troska o dobrze rozumiany interes firm i ich akcjonariuszy.
– Nie możemy sobie pozwolić na wykluczenie społeczne tak wielu młodych ludzi – podkreślał Laurent Freixe, wiceprezes potentata spożywczego Nestlé i jego szef na Europę, ogłaszając pod koniec minionego tygodnia inicjatywę koncernu na rzecz walki z bezrobociem wśród młodzieży w Europie. W ramach Nestlé Youth Employment Initiative firma w najbliższych trzech latach zatrudni w Europie 10...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta