Kłopotliwy zakaz reklamy firm bukmacherskich
Hazard | Rygorystyczne, ale nieprecyzyjne prawo ciężko wyegzekwować. Mimo to utrudnia ono życie firmom, które zarabiają na typowaniu wyników sportowych.
Jeżeli firma oferuje obstawianie wyników meczów sportowych, nie może się reklamować. Za naruszanie tego zakazu grozi jej grzywna nawet 15 mln zł. Prawnicy przyznają, że to sankcja w praktyce raczej nierealna. Okazuje się, że w ogóle ukaranie przez sąd na podstawie istniejących regulacji jest trudne.
W niedawnym wyroku Sąd Rejonowy w Zakopanem uniewinnił od zarzutu umieszczenie zakazanej reklamy podczas Pucharu Świata w skokach narciarskich Andrzeja Kozaka, prezesa Tatrzańskiego Związku Narciarskiego oraz Wojciecha Ziemskiego, przedstawiciela firmy bukmacherskiej bet-at-home. Sąd uznał, że umowa organizatora zawodów z firmą bukmacherską została zawarta w 2009 r., zanim zaczęły obowiązywać zaostrzone przepisy ustawy hazardowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta