E-mail grzeczny i konkretny
W ostatnich latach popularność korespondencji e-mailowej zdecydowanie wzrosła. Także urzędnicy coraz chętniej komunikują się z interesantami za pomocą poczty elektronicznej.
Poniżej przedstawiamy kilka rad, jak stworzyć e-mail zrozumiałego, konkretnego i grzecznego – oczywiście z zachowaniem charakteru oficjalnej wiadomości.
Szczególna rola tytułu
Urzędniczy e-mail powinien zostać opatrzony odpowiednim tytułem – przekazującym w zwięzły sposób najważniejsze informacje. Bardzo istotne bowiem jest, aby interesant od razu odnalazł go w gąszczu innych wiadomości i zorientował się, czego dotyczy. Poprawny tytuł będzie zatem brzmiał: Potwierdzenie terminu spotkania – 10.02.2014 r., a nie np.: W nawiązaniu do pisma z dnia... Jeśli pracownik urzędu odpowiada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta