Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie zniechęcaj klienta do złożenia reklamacji

04 lutego 2015 | Dobra Firma | MK

Koszty związane z reklamacjami składanymi przez konsumentów obarczają przedsiębiorców. Próba przerzucania ich na kontrahenta lub zniechęcania go do skorzystania z rękojmi godzi w dobre obyczaje.

Przedsiębiorca zastrzegł we wzorcu umownym, że „w przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisanta klient zobowiązany jest pokryć koszty dojazdu i roboczej godziny serwisanta w wysokości 90 zł". Praktyka ta naruszała interesy klientów spółki – orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na nią karę finansową. Uznał bowiem, że w obawie przed poniesieniem dodatkowych kosztów konsumenci mogli rezygnować z przysługującego im prawa składania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10057

Wydanie: 10057

Spis treści
Zamów abonament