Segregacja niepełnosprawnych uczniów
Nowe rozporządzenie MEN dotyczące pracy poradni psychologicznych może, zdaniem ekspertów, doprowadzić do wykluczenia społecznego części uczniów.
Według Ministerstwa Edukacji nowe przepisy dotyczące orzeczeń dla niepełnosprawnych uczniów mają poprawić proces ich wydawania oraz dostosować pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Nowelizacja zbiera jednak fatalne opinie. Krytykują ją kuratoria, przedstawiciele samorządu, organizacje zrzeszające psychologów i nauczycielskie związki. Twierdzą, że proponowane przepisy nie tylko nie poprawią sytuacji przeszło 100 tys. niepełnosprawnych uczniów, ale ją pogorszą....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta