Firmy chcą się zmieniać
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa jeszcze w tym roku zamierzają wprowadzać nowe produkty i usługi oraz rozszerzać działalność na nowe sektory.
Artur osiecki
Ze specjalnego badania „Nowoczesne IT w MŚP w 2014 r." wykonanego na zlecenie firmy Microsoft, którym objęto 13 krajów, w tym Polskę, wynika, że firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zamierzają w tym roku dość mocno się rozwijać, zmieniając jednocześnie modele biznesowe. 31 proc. ankietowanych małych i średnich przedsiębiorców wskazało, że zamierza wprowadzić w tym roku nowe produkty i usługi. Około jedna czwarta badanych (23 proc.) planuje rozszerzyć działalność na nowe sektory, a jedna firma na pięć (20 proc.) zamierza zatrudnić nowych pracowników.
Cel – nowe sektory
Szczególnie ciekawe wydają się plany MŚP dotyczące rozszerzenia działalności na nowe sektory, bo jak podkreśla prof. Piotr Płoszajski ze Szkoły Głównej Handlowej, sektory gospodarki przenikają się na tyle mocno, że wiele przedsiębiorstw trudno już zakwalifikować wprost do jednej branży.
– Można podać wiele przykładów firm, które korzystając z nowych technologii, weszły na tradycyjne rynki utożsamiane z jedną branżą i de facto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta