Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes w Chinach nie lubi niecierpliwych

03 czerwca 2015 | Ekonomia
Debatę poprowadził redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota (pierwszy z prawej)
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Debatę poprowadził redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota (pierwszy z prawej)
źródło: Rzeczpospolita
John Rendall, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska: - Szczególnie ważne jest inwestowanie w dobre relacje, tworzenie przyjaznej atmosfery dla rozwijania biznesu.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
John Rendall, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska: - Szczególnie ważne jest inwestowanie w dobre relacje, tworzenie przyjaznej atmosfery dla rozwijania biznesu.
Sławomir Majman, prezes PAIiIZ: - W liczbie organizowanych polsko-chińskich dwustronnych spotkań i konferencji gospodarczych bijemy teraz rekordy
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Sławomir Majman, prezes PAIiIZ: - W liczbie organizowanych polsko-chińskich dwustronnych spotkań i konferencji gospodarczych bijemy teraz rekordy
Lin  Jian, radca polityczny w ambasadzie Chin w Warszawie: - Od 2011 roku, czyli od ustanowienia strategicznego partnerstwa, nasze relacje weszły w najlepszy okres w historii
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Lin Jian, radca polityczny w ambasadzie Chin w Warszawie: - Od 2011 roku, czyli od ustanowienia strategicznego partnerstwa, nasze relacje weszły w najlepszy okres w historii
Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych: - W Chinach  nie da się funkcjonować według schematów,  do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w Europie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych: - W Chinach nie da się funkcjonować według schematów, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w Europie
Artur Gradziuk, Polski Instytut Spraw Międzynarodowych: - Chcąc eksportować do Chin, należy najpierw dobrze zbadać ten rynek, bo nie wszystko można tam sprzedać
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Artur Gradziuk, Polski Instytut Spraw Międzynarodowych: - Chcąc eksportować do Chin, należy najpierw dobrze zbadać ten rynek, bo nie wszystko można tam sprzedać
Darren Chong, dyrektor w China Service Group Deloitte: - Polacy w Chinach od razu mają wytyczone cele, są nastawieni na podpisanie kontraktu. Chińczycy działają inaczej
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Darren Chong, dyrektor w China Service Group Deloitte: - Polacy w Chinach od razu mają wytyczone cele, są nastawieni na podpisanie kontraktu. Chińczycy działają inaczej
Jan Wolff, dyrektor działu eksportu SuperDrob: Eksporterom potrzebny jest wiarygodny miejscowy partner, który np. ułatwi kontakty z tamtejszymi urzędnikami
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Jan Wolff, dyrektor działu eksportu SuperDrob: Eksporterom potrzebny jest wiarygodny miejscowy partner, który np. ułatwi kontakty z tamtejszymi urzędnikami
Beata Stoczyńska, wicedyrektor Departamentu Azji i Pacyfiku  w MSZ: - Polska  jest dla Chin ważnym partnerem  także w kontekście współpracy z Unią Europejską
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Beata Stoczyńska, wicedyrektor Departamentu Azji i Pacyfiku w MSZ: - Polska jest dla Chin ważnym partnerem także w kontekście współpracy z Unią Europejską
Marcin Krakowiak, Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka: - W Chinach pisemna umowa nie jest najważniejszym elementem biznesu. Równie ważne są ustne ustalenia
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Marcin Krakowiak, Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka: - W Chinach pisemna umowa nie jest najważniejszym elementem biznesu. Równie ważne są ustne ustalenia
Bartosz Ziółek, prezes Amber Foods: - W Chinach warto występować nie tylko jako dostawca, ale też jako twórca koncepcji produktu, która zgodna jest z chińską tradycją
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Bartosz Ziółek, prezes Amber Foods: - W Chinach warto występować nie tylko jako dostawca, ale też jako twórca koncepcji produktu, która zgodna jest z chińską tradycją

Dalekowschodni rynek należy 
do najbardziej perspektywicznych dla polskich firm. Weszliśmy w okres rozkwitu dwustronnych 
relacji gospodarczych.

Adam woźniak

Chiny stały się drugą gospodarką świata. Dynamiczny rozwój tego państwa oraz gigantyczny rynek wewnętrzny sprawiają, że w najbliższych latach będzie to jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków polskiego eksportu. Handel z Chińczykami, podobnie jak inwestowanie w Chinach, wymaga jednak wiedzy o specyfice kraju oraz umiejętności poruszania się w zupełnie innym otoczeniu biznesowym. Problematyce działania na tym rynku poświęcona była konferencja „Go Global Go China", zorganizowana przez „Rzeczpospolitą" i Bank HSBC w warszawskim pałacyku Przezdzieckich w piątek 29 maja. W dwóch panelach dyskusyjnych: „Chiny dziś i jutro. Jak wykorzystać szansę" oraz „Biznes w Chinach. Jak wejść i zostać na największym rynku świata", wzięli udział eksperci, przedsiębiorcy i przedstawiciele chińskiej administracji.

– Dla Chin jesteśmy najważniejszym partnerem w Europie Środkowo-Wschodniej – mówił Maciej Fałkowski, zastępca dyrektora w Departamencie Współpracy Ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Poinformował, że w połowie czerwca do Chin wyjeżdża misja gospodarcza w ramach wizyty w tym kraju szefa MSZ Grzegorza Schetyny. Weźmie w niej udział blisko 90 przedsiębiorców.

Podczas dyskusji podkreślano, że w Chinach zachodzą procesy gospodarcze, które w perspektywie lat zmienią ten kraj i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10157

Wydanie: 10157

Spis treści
Zamów abonament