Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowy rzecznik pomoże konsumentom odzyskać pieniądze

12 października 2015 | Prawo
źródło: materiały prasowe

Rozmowa | 
Aleksandra Wiktorow
, rzecznik finansowy

Rz: Od 11 października rzecznik ubezpieczonych stał się rzecznikiem finansowym. Co to oznacza?

Aleksandra Wiktorow: Dla mojego urzędu oznacza to kilkakrotnie więcej pracy. Z drugiej strony to bardzo dobrze, bo miliony klientów banków, SKOK, funduszy inwestycyjnych, biur maklerskich i instytucji płatniczych zyskają nową ochronę, jaką zapewni im procedura reklamacji usług finansowych i czuwający nad nią rzecznik finansowy.

Na czym będzie polegała procedura reklamacji?

Nowe przepisy są tak skonstruowane, że to klient najpierw będzie musiał wziąć sprawy w swoje ręce. Od teraz skarga do rzecznika będzie możliwa dopiero po zakończeniu rozpatrywania reklamacji przez firmę ubezpieczeniową, bank czy fundusz inwestycyjny. Ma to duże znaczenie dla klientów firm ubezpieczeniowych, którzy do tej pory mogli złożyć skargę do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10267

Wydanie: 10267

Spis treści
Zamów abonament