Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Faktura dla konsumenta tylko na żądanie

18 lutego 2016 | Dobra Firma | Marek Piotrowski
Klient, który żąda od sprzedawcy faktury, powinien zwrócić mu paragon
autor zdjęcia: Dariusz Majgier
źródło: Fotorzepa
Klient, który żąda od sprzedawcy faktury, powinien zwrócić mu paragon


Klient ma trzy miesiące na zgłoszenie sprzedawcy, że chce otrzymać fakturę dokumentującą transakcję. 
W takim przypadku zbywca powinien 
do swojego egzemplarza dopiąć wystawiony wcześniej paragon. Jeśli jednak nabywca go zgubił, warto wziąć 
od niego pisemne oświadczenie o braku wydruku z kasy fiskalnej.

Prowadzenie sprzedaży detalicznej na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej (konsumentów) zazwyczaj oznacza konieczność ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej. Katalog zwolnień z tego obowiązku jest obecnie tak niewielki, że kasa fiskalna stała się powszechnie stosowanym urządzeniem. Czasem jednak w przypadku sprzedaży na rzecz konsumentów sprzedawca ma obowiązek dokumentowania przeprowadzonych transakcji za pomocą faktury.

Zasady sporządzania faktur zostały określone w ustawie o VAT. Wynika z nich, że podatnik obowiązany jest do wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż na rzecz innego podatnika. Jednak w przypadku sprzedaży na rzecz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10373

Wydanie: 10373

Spis treści
Zamów abonament