Drogie auta coraz lepiej się sprzedają
Mercedes-Benz i BMW zwiększyły w ubiegłym roku sprzedaż aut o jedną czwartą, a Lexus aż o 45 proc.
Adam woźniak
W 2015 r., piąty raz z rzędu, wzrosła na polskim rynku sprzedaż samochodów osobowych Mercedesa – podała wczoraj spółka Mercedes-Benz Polska. Importer sprzedał 9,3 tys. samochodów osobowych (w tym 489 dostawczych z homologacją osobową), o prawie jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Obroty spółki wzrosły w ujęciu rocznym o 18,1 proc., do 3,74 mld zł, co jest finansowym rekordem importera. Z kolei dynamika wzrostu przychodów okazała się o 4,1 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej i była najlepsza w ostatnich pięciu latach.
Liderem klasa C
Mercedesowi udało się poprawić udział w rynku. Według Instytutu Samar na koniec grudnia 2015 r. wyniósł on 2,44 proc. w porównaniu z 2,13 proc. rok wcześniej. W dużej części było to zasługą bardzo dobrej sprzedaży klasy C nagrodzonej tytułem World Car of the Year, która znalazła 1376 nabywców. Niewiele mniejszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta