Handel szyty na miarę
Carsten Thoma | Część rzeczy, np. ubrania, pewnie będziemy kupować w sieci, ale niektóre typy produktów najpierw zechcemy jednak obejrzeć na żywo – mówi Magdalenie Lemańskiej prezydent i dyrektor generalny SAP Hybris.
Rz: Udział e-handlu w całym rynku w Polsce to wciąż zaledwie kilka procent. W Niemczech czy W. Brytanii jest już większy. Co musi się stać, żeby wzrósł on także w Polsce? A może to tylko kwestia tego, że e-handel to wciąż rozwijający się segment?
To po prostu wciąż rozwijająca się gałąź, która jednak dynamicznie rośnie, więc ta sytuacja bardzo szybko się zmieni. Uruchomienie w Gliwicach nowej siedziby (Centrum Rozwoju Oprogramowania – red.) w 2007 roku to jedno z moich ulubionych zawodowych wydarzeń, bo to dziś jeden z największych i najsilniejszych ośrodków, jakie w ogóle mamy. Startując w Polsce, zdawaliśmy sobie sprawę, że to jeszcze niedojrzała gospodarka, ale właściwa infrastruktura w połączeniu z coraz bardziej dojrzałą polityką sprzedawców całkowicie zmieni tę sytuację. Dlatego dajmy rynkowi rok lub dwa i będzie widać, jak poszybuje w górę. Żeby tak się stało, czasem po prostu potrzeba sporo przygotowań. Obserwowałem ten proces już w wielu krajach, wszędzie przebiega podobnie.
Kto potrzebuje tego czasu? Klienci czy same sklepy?
Wszyscy. Czasu potrzeba do zautomatyzowania wszystkich procesów, do większej mobilności w rozdysponowywaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta